Wat is de Rotary Santa Run?
De Rotary Santa Run is een wandeltocht waarbij de deelnemers -groot én klein!- in een grote stoet, verkleed in kerstmannenpak, een wandeltocht maken voor het goede doel. In 2008 begonnen als evenement van Rotary Club Gorinchem, waarna dit voorbeeld door vele Rotary Clubs in het hele land is gevolgd. Zo is de Rotary Santa Run in 2019 in 58 verschillende steden georganiseerd met een gezamenlijke opbrengst van ongeveer € 450.000. Hiermee werden meer dan 100 goede doelen ondersteund. In 2020 was het helaas nauwelijks mogelijk vanwege de pandemie. Ook 2021 gaf gezien de restricties geen mogelijkheden. In 2022 stond de Rotary Santa Run weer op vele plekken op de agenda. En in 2024 doen we als Rotaryclub Bathmen-Holten e.o. in Holten voor de eerste keer mee!

Parcours & programma

Het parcours van de Santa Run Holten is ongeveer 3 kilometer lang. We starten aan het Zwartepad en lopen vervolgens vanaf de Kalfstermanweide langs het station over het Beukenlaantje naar het Hotel Hoog Holten. Hoog Holten is in december met duizenden lichtjes, kerstballen en ornamenten het mooiste Kersthotel van Nederland. Aldaar is Glühwein en warme chocolademelk voor de kerstlopers.

Vervolgens wandelen de Kerstmannen en vrouwen weer naar en door het dorp, om dan op de Smidsbelt te finishen. Er zijn oliebollen van Bakker Nijkamp voor de deelnemers. De Kerstmarkt is dan in volle gang met kleurrijke kramen en zangkoren.

Het programma is als volgt:

16.30 uur: Warming up aan het Zwartepad
17.00 uur: Start van de Santa Run Holten

Ophaaldagen :

• Zaterdag 7 december , 14.00- 16.00 uur
  • Woensdag 11 december, 16:30-18:00 uur
  • Donderdag 12 december, 16:30-18:00 uur

Je ontvangt per ticket één kerstpak plus een startnummer.
Neem ALLE TICKETS mee die je besteld hebt. Je hoeft ze niet uit te printen; op je mobiel is prima.

Distributiepuntdrogisterij Wedda en boekenwinkel Primera